آموزش نصب ویندوز مجازی
نوشته شده توسط : محمدجواد افرازه

اجازه بدهید با یک مثال کاملا این روش را برای شما توضیح بدهم  . من در شرکتی که کار میکنم، ویندوز 7 بر روی کامپیوتر من نصب می باشد . احتیاج دارم برای بعضی از سوالات کاربران در بخش آموزش از ویندوز XP استفاده کنم . عاقلانه نیست که هر دفعه من سیستم را ریست و ویندوز را عوض کنم . راه حل چیست ؟ راه حل نصب یک ویندوز مجازی در محیط ویندوز در حال استفاده با همان کاربرد و کارایی می باشد . من چند ویندوز به صورت مجازی بر روی ویندوز 7 نصب کرده ام . هر دفعه که کاربران ، سوالی از من می کنند که باید بر روی ویندوز دیگری سوئیچ کنم نرم افزار ( در ادامه به طور کامل آموزش داده می شود ) نصب شده را اجرا و به محیط ویندوز مورد نظر خودم می روم بدون اینکه سیستم را خاموش یا برنامه های در حال استفاده را غیر فعال کنم . با توجه به توضیحاتی که داده ام فکر میکنید این روش چقدر در اتلاف زمان صرفه جویی کند

برای انجام اینکار نرم افزارهای مختلفی وجود دارد . من قصد دارم آموزش برنامه VmWare که از لحاظ کارایی نسبت به رقیبان خود به نظر من بهتر است را در ادامه به طورکامل آموزش بدهم .
دانلود نرم افزار VMware Workstation

1. بعد از دانلود ، نرم افزار را نصب و در مرحله بعدی نرم افزار را اجرا کنید . ویزارد نرم افزار همانند تصویر زیر می باشد .

vwware-tutorial ASARAYAN1

اجازه بدهید 3 قسمت اول را برای شما معرفی کنم .
New Virtual Machine می توانید یک سیستم مجازی به دلخواه ایجاد کنید .
New Team توسط این گزینه می توانید یک گروه از سیستم عامل ها را بر روی سیستم خود نصب و بین آنها ارتباط برقرار کنید .
Open Existing VM or Team : در صورتیکه قبلا یک سیستم مجازی ایجاد کرده باشید ، با استفاده از این گزینه ، سیستم یا گروه مجازی ایجاد شده را وارد نرم افزار کنید .

2. بر روی گزینه New Virtual Machine کلیک کنید .یک ویزارد همانند تصویر زیر فعال می شود . در این قسمت می خواهیم تنظیمات را به صورت دستی و دقت بیشتری انجام بدهیم. به همین دلیل بر روی کلید Custome کلیک کنید .

vwware-tutorial ASARAYAN2

3. در مرحله بعدی باید آخرین ورژن نرم افزار که در لیست وجود دارد را انتخاب کنیم . این گزینه به صورت پیش فرض انتخاب شده است و همانطورکه مشاهده می کنید در قسمت زیر مشخصات هر ورژن بعد از انتخاب نمایش داده می شود . بدون هیچ تغییری بر روی کلید Next کلیک کنید .

vwware-tutorial ASARAYAN3

4. در صفحه بعدی شما سه گزینه را همانند تصویر زیر مشاهده می کنید . دقت داشته باشید که هز سیستم عاملی را که بخواهید بر روی ویندوز خود نصب کنید باید سی دی آن را داشته باشید .
در قسمت Installer Disc می توانید اپتیکال درایو سیستم خودتان را مشخص و سی دی ویندوز را در آن قرار داده و مرحله نصب را شروع کنید .
در قسمت installer disk image file iso می توانید یک فایل iso که از قبل ایجاد کرده اید را با استفاده از این گزینه وارد نرم افزار کرده و عملیات ساخت دریاو مجازی را شروع کنید .
در قسمت I will install the opertaion system later می توانیم بعد از تنظیمات نصب سیستم عامل مجازی را شروع کنیم . به نظر من این روش بهتر می باشد چون می توانید در صورت مشکل تغییرات لازم را اعمال کنید .

گزینه سوم را انتخاب کنید .

vwware-tutorial ASARAYAN4

5. در صفحه بعدی با انتخاب شرکت های تولید کننده سیستم عامل می توانید نوع ویندوز خودتان را به دلخواه انتخاب نمایید . دقت کنید که برای نصب هر سیستم عامل باید سی دی یا دی وی دی نصب آن ویندوز هم داشته باشید .

vwware-tutorial ASARAYAN5

6. در مرحله بعدی در کادر اول می توانید نام پیش فرض ویندوز انتخاب شده را تغییر بدهید . در قسمت دوم هم یک محل برای ذخیره ویندوز مجازی انتخاب کنید . سعی کنید در یک پارتیشن دیگه به غیر از پارتیشن ویندوز نصب شده باشد .

vwware-tutorial ASARAYAN6

7. در مرحله بعدی می توانید تعداد پردازنده ای که برای این ویندوز می خواهید در نظر بگیرید را مشخص کنید . تنظیمات این قسمت را تغییر ندهید وبر روی کلید Next کلیک کنید

vwware-tutorial ASARAYAN7

8. تنظیمات مربوط به حافظه ram / رم در این قسمت نمایش داده شده است . می توانید مقدار پیش فرض را تغییر بدهید . این قسمت را هم بدون هیچ تغییری رها کرده و به صفحه بعدی بروید

vwware-tutorial ASARAYAN8

9. در ویزارد بعدی 4 گزینه وجود دارد . در این صفحه باید نوع اتصال سیستم مجازی با شبکه را مشخص کنیم .
قسمت اول Use bridge networking : با استفاده از این گزینه مشخص می کنید که سیستم شما به صورت مستقیم به شبکه با IP مشخص متصل شود .
قسمت دوم Use network address translation : با استفاده از این گزینه می توانید به سیستم مجازی اجازه بدهید با IP سیستم شما به اینترنت و اینترانت متصل شود .
قسمت سوم  : Use host-only networking : در این قسمت سیستم مجازی فقط با یک سیستم مجازی دیگز شبکه خواهد شد
قسمت چهارم Do not a network connection : با انتخاب این گزینه ارتباط با شبکه را برای سیتم مجازی قطع میکنیم .

بر روی کلید next کلیک کنید

vwware-tutorial ASARAYAN9

در صفحه بعدی نوع اتصال برنامه را انتخاب می کنیم . بدون تغییر در تنظیمات گزینه انتخاب شده را قبول و بر روی کلید Next کلیک میکنم

vwware-tutorial ASARAYAN10

10.در صفحه بعدی با انتخاب گزینه اول یک قسمت از پارتیشن را به عنوان محل ذخیره ویندوز انتخاب میکنیم . در صورتیکه قبلا این قسمت را انتخاب کرده اید با انتخاب گزینه دوم پیش بروید . گزینه سوم برای کاربران سطح پیشرفته بوده و یک قسمت از پارتیشن هارد به عنوان محل ذخیره انتخاب می شود . گزینه اول را انتخاب و بر روی کلید Next کلیک میکنم

vwware-tutorial ASARAYAN11

11. در قسمت بعدی بدون هیچ تغییری بر روی کلید Next کلیک کنید .

vwware-tutorial ASARAYAN12

12. در صفحه بعدی بسته به حجم پارتیشن یک مقدار فضا را نرم افزار به صورت اتوماتیک جدا می کند . شما می توانید این مقدار را کم یا زیاد کنید . تنظیمات دیگر را دست نزنید و به مرحله آخر بروید

vwware-tutorial ASARAYAN13

13.در مرحله بعدی می توانید محل ذخیره فایل سیستم مجازی را مشخص کنید

vwware-tutorial ASARAYAN14

14. بر روی کلید Customize Hardware کلیک کنید تا تنظیمات مربوط به انتخاب درایو را مشخص کنیم . دقت داشته باشید در صورتیکه این گزینه به درستی انتخاب نشود امکان نصب ویندوز وجود ندارد .

vwware-tutorial ASARAYAN15

vwware-tutorial ASARAYAN16

در این قسمت چند گزینه وجود دارد که مربوط می شود به تنظیمات رم ، پردازنده ، درایو ،پرینتر و یو اس بی . ما فقط می خواهیم درایو DVD-RW یا CD Rom را برابر با اپتیکال درایو سیستم انتخاب کنیم تا بعد از قرار دادن سی دی درون اپتیکال درایو مراحل نصب شروع شود .

vwware-tutorial ASARAYAN17

بر روی OK کلیک کنید . مراحل تنظیمات اتمام یافت . سی دی ویندوزی که می خواهید نصب کنید را داخل اپتیکال درایو قرار داده و بر روی کلید Power on this virtual machine کلیک کنید . مراحل نصب همانند تصویر زیر شروع می شود .

vwware-tutorial ASARAYAN18

vwware-tutorial ASARAYAN19




:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: